Klachtenregeling

Indien u klachten heeft, kunt u deze het beste eerst met mij bespreken. Als u vindt dat uw klacht met mij niet naar tevredenheid werd besproken kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van Klachtenportaal zorg. In het klachtenreglement leest u precies wat u kunt verwachten van de klachtenfunctionaris en de bemiddeling bij klachten. Het klachtenreglement kunt u hier vinden.

Wordt uw klacht, ook met bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet of onvoldoende opgelost, dan kunt u de klacht tevens voorleggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Kwaliteitsstatuut

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format 4.0
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: F VULKER
BIG-registraties: 99910964425
Overige kwalificaties: neuropsycholoog
Basisopleiding: GZ-psycholoog
Persoonlijk e-mailadres: frank.vulker@gmail.com
AGB-code persoonlijk: 94008168
Praktijk informatie 1
Naam Praktijk of Handelsnaam: praktijkvulker
E-mailadres: frank.vulker@gmail.com
KvK nummer: 80653006
Website: www.praktijkvulker.nl
AGB-code praktijk: 94069448
1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens
hieronder in:
2. Biedt zorg aan in
Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in
generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het
Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz
de gespecialiseerde-ggz
2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en
coördinerende rol als volgt in:
Diagnostiek en behandeling worden door dezelfde behandelaar gedaan.
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type
klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw
cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich,
betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
In de praktijk kunt u terecht voor zowel kortdurende, klachtgerichte behandelingen, zoals specifieke
angststoornissen, stemmingsklachten of klachten naar aanleiding van een traumatische gebeurtenis,
als voor langerdurende inzichtgevende psychotherapie gericht op (hardnekkige) disfunctionele
patronen binnen jezelf en in het contact met anderen. Te denken valt aan
persoonlijkheidsproblematiek, identiteitsproblemen, migratie- en acculturatieproblemen. Voor
(psycho)therapie gericht op re-integratie naar werk of vastlopen in werk en opleiding kunt u ook in
de praktijk terecht, waarbij vaak de verwijzing door de bedrijfsarts wordt gedaan.
Het betreft hoofdzakelijk individuele psychotherapie.
3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
Angststoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Neurocognitieve stoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
Restgroep (Dissociatieve stoornissen; Stoornissen in zindelijkheid; Slaap-waakstoornissen; Seksuele
disfuncties; Genderdysforie; disruptieve impulsbeheersings- en andere gedragsstoornissen; Parafiele
stoornissen; Overige psychische stoornissen; Bewegingsstoornissen en andere bijwerkingen van
medicatie)
Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen
Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
Trauma en stress gerelateerde stoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Regiebehandelaar 1
Naam: Frank Vulker
BIG-registratienummer: 99910964425
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
Verpleegkundig specialisten
ggz-instellingen
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Diederik de Rooy (psychiater BIG 79913245101)
Marielle Vorstenbosch (psychiater BIG 19031347716)
Sara Warnaar (psychiater BIG 899134999301)
Nancy Troost (psychiater BIG 49032889501),
Annemarieke van Breukelen (psychiater BIG 19027981001),
Danny de Winter (GZ-psycholoog BIG 49919388425)
Hans Jaap Oppenheim (psychotherapeut BIG 49042880316)
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Consultatie, waarneming bij ziekte en afwezigheid (vakantie), deelbehandelingen overdragen,
intercollegiaal overleg, intensiveren van behandeling, intervisie, medebehandelingen
(partnerrelaties, gezinsleden en/of kinderen), bespreken aanmeldingen en behandelplan en
bespreken voortgang behandelingen.
5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst
of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
Bij start van de behandeling en op de praktijkwebsite wordt vermeld dat de praktijk alleen tijdens
kantooruren te bereiken is (8.30-17.00 uur) en dat in geval van crisis buiten kantooruren, avonden,
nachten, weekenden clienten bij hun eigen huisarts of de huisartsenpost terecht kunnen. In geval
van crisis worden duidelijke afspraken gemaakt met de huisarts, eventueel de POH verbonden aan de
huisarts en kan indien nodig ook de crisisdienst van de GGZ in de regio (Doorgaans de crisisdienst van
GGZ Rivierduinen) worden geconsulteerd. Tevens kan de zorg worden opgeschaald met inzet van
medebehandelaren.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: De populatie binnen de vrijgevestigde psychotherapiepraktijk is doorgaans niet
crisisgevoelig. Indien dit bij uitzondering wel voorkomt is er voldoende mogelijk in de huidige
samenwerkingsverbanden.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Ik werk naast zzp-schap in teamverband en intervisie met collega's binnen Ouderenpsychiatrie GGZ
Rivierduinen, Aletta Douwes (gz-psycholoog) en Renske Lonhard (psychiater) en intervisie
schematherapie Yvonne Baars (SPV) en Elly Boerrigter (systeemtherapeut).
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Samenkomst, delen van informatie over cursorisch onderwijs en de laatste ins & outs over het
vakgebied. Casusbesprekingen. Inhoudelijke werkwijze delen.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Nee
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
www.praktijkvulker.nl
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
www.praktijkvulker.nl
Organisatie van de zorg
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij
(naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
De praktijk is aangesloten bij de klachten- en geschillenregeling van Klachtenportaal Zorg. Via de
contactgegevens op mijn website is de klachtenfunctionaris te bereiken.
Link naar website:
www.praktijkvulker.nl
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
De verschillende collega's werkzaam op de locatie van de psychotherapiepraktijk nemen voor elkaar
waar bij afwezigheid (GZ-psychologen/psychotherapeuten op locaties Transparant Leiden, te weten
Gerrie Bloothoofd, Ellen van Ekeren, Nadia Garnefski, Chiara Tinselboer. Danny de Winter).
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het zorgproces - het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link
of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.praktijkvulker.nl
12. Aanmelding en intake/probleemanalyse
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische
aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
U kunt zich aanmelden via het contactformulier op de website, per mail (frank.vulker@gmail.com)
of telefonisch (06-41194569). In alle gevallen neem ik op korte termijn telefonisch contact met u op
om uw aanmelding te bespreken en eventueel een intakegesprek te plannen. Soms is ook een kort
psychodiagnostisch onderzoek onderdeel van de intake. Na doorgaans twee tot drie
intakegesprekken bespreek ik met u in een adviesgesprek mijn bevindingen en kom ik tot een
voorstel voor een behandeltraject. Hierbij bespreek ik mijn diagnostische overwegingen en maak ik
een inschatting van het benodigde aantal sessies en de eventueel daarbij behorende kosten indien
de verzekering niet de volledige behandeling vergoed.
Doorgaans bespreken we de voortgang van de behandeling na een vast aantal zittingen en maken we
afspraken over het evalueren van de voortgang van de behandeling. Sessies worden geschreven in
ons electronisch patientendossier (EPD)
12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of
terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend
aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:
Ja
13. Behandeling en begeleiding
13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam
en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met
toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik
doe dat als volgt:
Ik mail of bel met patiënt over de werkwijze voordat deze op intake komt. Indien gewenst, nodig ik
partner of een andere naaste uit. Ik overleg dit met de patiënt.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Evaluatie behandelplan, ook gedurende sessies regelmatig evaluatief bevragen en ROM optioneel.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of
medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Halverwege de behandeling.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Tussendoor in de behandeling vraag ik verbaal of de patiënt tevreden is en akkoord gaat over het te
bewandelen traject. Aan het einde van de behandeling vraag ik actief om feedback.
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en
begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een
afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
Omgang met cliëntgegevens
15. Omgang met cliëntgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling
betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn
zorgverzekeraar/NZa:
Ja


III. Ondertekening
Naam: Frank Vulker
Plaats: Leiden
Datum: 07-10-2025

Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:
Ja

 

 

 

 

 

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb